BINNENKOMEN BIJ STRND IS ÉÉN EN AL VERRASSING
21 januari 2020 – redactie Eventinspiration.nl
Midden tussen onze Zuiderburen en de Randstad in, ligt iets bijzonders. Een plek waar men samenkomt, waar je elkaar (weer) vindt. Waar je onder het genot van heerlijk eten en drinken verhalen vertelt en er naar luistert. Inhoudelijk doch feestelijk en van zakelijke ontmoetingen tot vriendschappelijke avonturen. Dit is de plek waar formeel vergaderen informeel ontvangen wordt. Je wordt bij STRND verrast en verwelkomt en gaat weg met het voornemen er snel weer terug te komen. Met zakenrelaties. Met collega’s. Met vrienden. Klinkt te mooi om waar te zijn? Zeker niet. Deze plek, dat is Breda.
Een nog onontdekte parel voor de mooiste evenementen; zakelijk én feestelijk. Harm Wonders, Marketing Manager van de binnenstedelijke eventlocatie STRND, vertelt over het warme karakter van de stad en haar locatie(s).
ZOVEEL MOOIS TE ONTDEKKEN EN TE BELEVEN
“Heel veel mensen kennen ons nog niet.” Met ‘ons’ bedoelt Harm niet eens persé zijn venue STRND, maar juist de stad Breda zelf. “Het is een superlocatie. De geografische ligging is ontzettend gunstig voor bedrijven in de Benelux. Niet langer is het standaard Utrecht of Rotterdam. Wat ik zelf erg prettig vind, is de overzichtelijke binnenstad met daarbinnen (en eromheen!) zoveel moois te ontdekken en te beleven. Prachtige hotels, activiteiten en geschiedenis. Veel mensen (klanten, event agencies en eventmanagers) kennen ons en de stad nog niet goed genoeg. En ergens is dat ook heel leuk; we zijn bijzonder. ” Zowel Breda als STRND zijn het ontdekken en beleven waard, dus schijnen we er graag een spotlight op!
WHAT’S IN THE NAME?
Eerst even dit. Voor wie hardop meepraat tijdens het lezen en zich afvraagt hoe je de naam van deze eventlocatie uitspreekt: gewoon met klinker, ‘strand’. De naam komt van toen de locatie – een oude Renault-garage – nog dienst deed als indoor strand en de naam ‘Strand Binnen’ droeg. Menig uitje werd hier gevierd en de lokale beachvolleybalclub trainde er. Voeten in het zand en de handjes in de lucht, zeg maar. Maar plannen zijn er om gewijzigd te worden en dus werd het een locatie voor zakelijke evenementen. Met het zand verdween in 2017 ook de letter ‘a’. Minder frivool en speels, meer aandacht voor de kwaliteit en professionaliteit. “We zijn nog steeds STRND, maar we zijn allang geen zandbak meer. We hebben grootse toekomstplannen, al is er nog steeds een kleine knipoog naar het verleden te vinden.”
DE VERRASSING VAN EEN GARAGE
De locatie voor zakelijke evenementen is net zo feestelijk veelzijdig en verrassend als Breda. Dit heeft STRND onder meer te danken aan zijn opvallende uiterlijk: industrieel en een tikkie beachie. Dat wat ooit een Renault-garage was, ziet er aan de buitenkant nog steeds als dusdanig uit. “Niet te vergissen met een klein, lokaal pandje”, verduidelijkt Wonders. Deze garage is groot (1500m2 nog zonder de buitenruimtes), met een zachte G natuurlijk. “Het is zo leuk om event managers of opdrachtgevers en klanten voor het eerst te ontvangen op onze locatie. Het eerste wat je op de gezichten ziet wanneer ze de deur opendoen, is puur enthousiasme. Echte verrassing. Niemand verwacht dit, Zo leuk! Wij nemen dat enthousiasme over en werken ermee verder.” Er zijn drie binnenruimtes: twee op de begane grond en één ruimte op de eerste verdieping. Het zijn multifunctionele ruimtes. Volledig verzorgd en aangekleed, en uiteraard naar wens aan te passen. Op de begane grond vind je ook twee buitenruimtes, de terrassen. “STRND ligt dicht aan het water, dus arriveren per boot met je gezelschap is ook geen uitzondering!”
VAN LOUNGEBANK NAAR ENERGIZER
“Uitgangspunt is dat zakelijke evenementen hier toch een ontspannen, informeel tintje (kunnen) krijgen. Geen witte stoeltjes en koude tafels, maar loungebanken en lange, gemeenschappelijke tafels.” De unieke combinatie van creatief en strak wordt ook onderschreven door grote opdrachtgevers als ING, Unilever, Q8 en Danone. “Mensen zijn hier op hun gemak, relaxed. Om dan toch een kleine vergelijking met de Randstad te maken: opdrachtgevers en gasten omschrijven het als het Thuishaven gevoel. Gasten hebben niet het idee dat ze op een zakelijk evenement zijn. Je zult hier bijvoorbeeld ook niet zo snel een strak ingedekt sitdown dinner krijgen, veel liever verrassen we je met originele catering.” Dit is dan ook de plek voor zakelijke festivals. “Gelukkig zien ook steeds meer bedrijven en organisaties de kracht van een activiteit en energizers in hun programma. Echt even ‘aan staan’. Als kers op de taart kun je op locatie daarom energieke teambuildingactiviteiten en games doen, tot wel 800 gasten.”
SAMEN MET BREDA
Het gedreven team van STRND gelooft in hun locatie én in de stad Breda. In het bijzonder in de combinatie van de twee. “Het is écht een topstad. Bourgondisch en gezellig, veel toffe evenementen zoals het Breda Jazz Festival, het sfeervolle Ginneken en de mogelijkheden op en om het water. Wij mogen best met de borst vooruit lopen!” Om de saamhorigheid die de stad siert te onderstrepen, denkt STRND graag mee in het complete plaatje. “De stad heeft fantastische hotels en event venues . Ja, het zijn misschien concurrenten, maar ik geloof dat we allemaal samenwerken in Breda op de kaart zetten. En in the end geldt: als je er zelf voor zorgt dat je onderscheidend bent, kiezen opdrachtgevers toch wel voor je. En met ons informele, flexibele en creatieve karakter, de opvallende buitenkant en verrassende binnenkant zijn we dat, dat weet ik zeker.”
Beeld: STRND